Case
Marsted
LOGODESIGN | TRYKSAGER | BRANDING | FIRMANAVN


Branding til økologisk landbrug
Marsted er et brand under et nordjysk landbrug, som snart lancerer en serie af økologiske kornprodukter, og senere hen en mindre serie af øvrige gårdprodukter.
For Marsted har jeg stået for en visuel identitet med design af logo samt en designmanual indeholdende en grafisk linje, som bliver en stor del af deres branding og profil fremover. Endvidere har jeg i samarbejde med ejerne stået for udviklingen af navn til virksomheden.
Det har været en spændende opgave, hvor der fra start har været lagt vægt på at designet skal udtrykke produktets høje kvalitet, og at designet skal være enkelt og tage sig godt ud på hylden i supermarkedet.
Design af logoet
Det har været en spændende opgave at designe logoet som indeholder et meget sigende og bærende grafisk element. Det er enkelt og stilrent, det er designet primært ud fra cirkler, og i en farve der leder tankerne hen på korn og sommer.
Det grafiske element vil blive brugt gennemgående i Marsteds fremtidige design på emballage, tryksager m.v.


Grafisk design af diverse
Til Marsted har jeg også designet diverse forslag til emballage og tryksager. Der er blandt andet designet emballage til melprodukter i bæredygtige poser af genbrugsmateriale, brevpapir og flyers, mærkater til honningkrukker og meget mere.
Næste skridt er endvidere design af erhvervsbeklædning og messeartikler, så Marsted er klar til at indtage diverse messer og markeder i Danmark.








Farverne
HEX: #d3b740
RGB: 211,183,64
CMYK: 19,23,83,4
HEX: #1c1c1c
RGB: 28,28,28
CMYK: 76,66,60,81
HEX: #dcdcdc
RGB: 220,220,220
CMYK: 16,11,13,0
HEX: #ffffff
RGB: 255,255,255
CMYK: 0,0,0,0
Typografi
I logoet er skrifttypen Leaner brugt, og til diverse tekster bruges der primært Neris.
Leaner
Neris