Case
Marsted
Branding til økologisk landbrug
Marsted er et brand under et nordjysk landbrug, som snart lancerer en serie af økologiske kornprodukter, og senere hen en mindre serie af øvrige gårdprodukter.
For Marsted har vi stået for en visuel identitet med design af logo samt en designmanual indeholdende en grafisk linje, som bliver en stor del af deres branding og profil fremover.
Det har været en spændende opgave, hvor der fra start har været lagt vægt på at designet skal udtrykke produktets høje kvalitet, og at designet skal være enkelt og tage sig godt ud på hylden i supermarkedet.
Design af logoet
Det har været en spændende opgave at designe logoet som indeholder et meget sigende og bærende grafisk element. Det er enkelt og stilrent, det er designet primært ud fra cirkler, og i en farve der leder tankerne hen på korn og sommer.
Det grafiske element vil blive brugt gennemgående i Marsteds fremtidige design på emballage, tryksager m.v.
Farver og skrifttyper
#1f2143
RGB: 211,183,64
CMYK: 19,23,83,4
#1c1c1c
RGB: 28,28,28
CMYK: 76,66,60,81
#dcdcdc
RGB: 220,220,220
CMYK: 16,11,13,0
Skrifttyper
Logo:
Leaner / Neris
Tryksager
Til Marsted har vi også designet diverse forslag til emballage og tryksager. Der er blandt andet designet emballage til melprodukter i bæredygtige poser af genbrugsmateriale, brevpapir og flyers, mærkater til honningkrukker og meget mere.
Næste skridt er endvidere design af erhvervsbeklædning og messeartikler, så Marsted er klar til at indtage diverse messer og markeder i Danmark.