Logo og hjemmeside til projektleder

Opgavens indhold
Hjemmeside
Farvevalg
Årstal
2024
Kunde
Projektkooperativet
Land
Danmark
Ekstern projektledelse
Når større byggerier skal realiseres rundt om i Danmark, er der mange elementer, der skal koordineres. Tidsplaner, tilladelser, kontrakter og sikkerhed er blot nogle af de områder, der kræver opmærksomhed. Her spiller overblik en afgørende rolle – og netop det er kernen i Projektkooperativets arbejde.
Projektkooperativet tilbyder ekstern projektledelse og støtte til komplekse byggeprojekter. Deres tilgang sikrer effektiv styring, der holder projektet på sporet og fører det sikkert i mål.
Det helt enkle monogram
Logoer i byggebranchen er sjældent særlig unikke, og man kan ofte savne noget minimalistisk, noget originalitet og noget visuelt lækkert.
Da jeg blev hyret som logo designer for Projektkooperativet, blev vi hurtige enige om at der skulle prøves noget nyt. Noget der stak lidt ud i branchen og noget som var nemt at huske, for at opnå maksimal branding.
Arbejdet med logoet startede som altid med research, og i den fase så jeg billeder af tekniske tegninger, hvor der ofte var tegnet cirkler om særlige detaljer man skulle være opmærksom på, og det blev udgangspunktet for det karakteristiske P monogram til Projektkooperativet.
Den lodrette streg i P'et kan referere til en væg, et fundament eller noget tredje, og cirklen er den man tegner, når der er et område man skal have fokus på.
Resultatet giver logoet en dobbeltbetydning. Det er både et P monogram, men det er også symbol der viser at virksomheden er opmærksom på detaljer og potentielle udfordringer i diverse byggeprojekter.
Der skulle også bruges en webdesigner
Udover logo, har jeg været webdesigner for Projektkooperativet og lavet en ny hjemmeside i WordPress. Den fungerer som online visitkort og fortæller om de ydelser og værdier som virksomheden bringer til bordet, når de bliver hyret som ekstern projektleder på byggeprojekter.
Farven fra logoet er blevet gennemgående på hjemmesiden, og der er endvidere udvalgt diverse andre farver til baggrunde m.v. Ydermere blev der testet diverse skrifttyper, og valget faldt til sidst på Archivo.
Hjemmesiden er naturligvis blevet krydret med masser af billeder og info fra igangværende og afsluttede opgaver, der er lavet intern SEO, hastighedsoptimering, responsiv optimering og meget mere.
Vil du høre mere om logo- og webdesign?
Ønsker du logo og hjemmeside til din virksomhed, så klik på én af knapperne herunder og læs mere om mulighederne.