Case
Axia Group
Visuel identitet


Visuel identitet til Axia Group
Axia Group beskæftiger sig med administration af erhvervsejendomme. Både i forbindelse med den generelle administration af eksisterende ejendomme, men også i forbindelse med renovering og byggeri af nyt.
Axia Group er en ny virksomhed, og de havde et ønske om en skarp visuel identitet, der udtrykker professionalisme men hvor udtrykket samtidig ikke blev alt for kedeligt.


Logoet
Logoets bomærke refererer til akser - som igen refererer til virksomhedens navn; Axia. Samtidig har bomærket i deres logodesign referencer til hjørnet på en bygning, til vinduer og mursten.
Diverse tryk
Foruden brevlinjen i form af brevpapir, visitkort, konvolutter m.v., har jeg også lavet grafisk design af øvrige elementer.






Farverne
De valgte primære farver er den røde (en mellemting mellem pink og lilla) samt den dybe blå farve. Som supplement er der de 2 grå nuancer, som kan bruges til baggrunde, til supergrafik m.v.
HEX: #e7275d
RGB: 231, 39, 93
CMYK: 0, 93, 43, 0
HEX: #282a5e
RGB: 40, 42, 94
CMYK: 100, 96, 32, 19
HEX: #f9f9f9
RGB: 249, 249, 249
CMYK: 2, 1, 1, 0
HEX: #ededed
RGB: 237, 237, 237
CMYK: 6, 4, 4, 0
Typografi
Til den daglige kommunikation er der valgt 2 skrifttyper. Manrope til brødtekst, og Alternate Gothic til overskrifter m.v.
Manrope
Alternate Gothic No 3D