Visuel identitet til ledelseskonsulenter
Service:
Visuel identitet
Kunde:
Spitz
Produktionsår:
2019
Spitz var et kreativt konsulenthus (blev opkøbt i 2020) der beskæftigede sig med moderne alternativ ledelsesudvikling. Spitz forsøgte at udfordre ledere med bl.a.; "mindre stift jakkesæt, mindre kontrol, mere humor og inspiration."
Jeg har stået for design af hjemmeside, designguide, nyt firmalogo samt oplæg til diverse tryksager og reklamevarer.
Design af logo og hjemmeside
Skriften i Spitz' logo har jeg selv udviklet med inspiration fra en eksisterende skrifttype.
Konsulenterne ønskede et logodesign der var nemt genkendeligt, som var moderne og med et udtryk der lå markant fra konkurrerende konsulenthuse, som - med deres ord, har tendens til at være kedelige.
Ligesom med logoet, ønskede de sig også et moderne website, der både skilte sig lidt ud, og som samtidig klart og tydeligt signalerede deres formål fra det sekund hvor besøgende lander på deres hjemmeside.
Primær farve
HEX: #14162B
RGB: 20, 22, 43
CMYK: 99, 90, 48, 68
Sekundær farve
HEX: #DFDCB8
RGB: 223, 220, 184
CMYK: 16, 9, 33, 0
Tekst
HEX: #F2F2F2
RGB: 242, 242, 242
CMYK: 6, 4, 5, 0
Baggrund
HEX: #FFFFFF
RGB: 255, 255, 255
CMYK: 0, 0, 0, 0