Visuel identitet til Indeklimamærket
Teknologisk Institut
Opgavens indhold
Redesign
Farver
Div. design
Dansk Indeklima Mærkning hører under Teknologisk Institut, og er en mærkningsordning til mærkning af materialer og produkter, som kan dokumentere et positivt bidrag til et godt indeklima og bæredygtighed.
For Teknologisk Institut og Dansk Indeklima Mærkning, har jeg lavet en ny visuel identitet der indeholder opdatering af eksisterende logo, certifikat, brevlinje, PowerPoint præsentation, brochure og ikke mindst en designmanual.
Den visuelle identitet skulle tage udgangspunkt i deres eksisterende identitet, og de primære farver skulle bestå.
Årstal
2020
Kunde
Teknologisk Institut
Land
Danmark
Redesign af oprindeligt logo
Dansk Indeklima Mærknings eksisterende logo trængte til et redesign. Der var visse skævheder i det originale logodesign, og jeg blev derfor bedt om at tegne supergrafikken (huset med bladet i) på ny, men uden at ændre for meget.
Den eksisterende skrifttype stod også for en udskiftning. Den stod ikke helt mål med det myndige udtryk man ønskede, så der skulle findes en ny skrifttype som fremstod tidløs og som kunne bruges i mange år frem.
Foruden den danske version af logoet, er der også lavet separate versioner til det tyske marked, til det norske og det engelske.
Designmanual til Indeklimamærket
For at Dansk Indeklima Mærkning selv kan arbejde med det nye design, har jeg endvidere udfærdiget en designmanual.
Med en designmanual i hånden, har man klare retningslinjer for brug af ovenstående, så Dansk Indeklima Mærknings branding altid fremstår ensartet - uanset hvem der arbejder med designet.
Designmanualen indeholder beskrivelse og guidelines for logo, beskrivelse af farver, typografi, billeder og supergrafik.