Visuel identitet til indeklimamærket


Kunde:
Teknologisk Institut
Produktionsår:
2020
Dansk Indeklima Mærkning hører under Teknologisk Institut, og er en mærkningsordning til mærkning af materialer og produkter, som kan dokumentere et positivt bidrag til et godt indeklima.
For Teknologisk Institut og Dansk Indeklima Mærkning, har jeg lavet en ny visuel identitet der indeholder opdatering af eksisterende logo, certifikat, brevlinje, PowerPoint præsentation, brochure og ikke mindst en designmanual.
Den visuelle identitet skulle tage udgangspunkt i deres eksisterende identitet, og de primære farver skulle bestå.




Redesign af logo
Dansk Indeklima Mærknings eksisterende logo trængte til en opdatering. Der var visse skævheder i det originale logo design, og en skrifttype som var blevet utidssvarende.
Jeg blev bedt om at tegne supergrafikken (huset med bladet i) på ny, men uden at ændre for meget. Samtidig skulle der findes en ny skrifttype, som fremstår tidsløs og som kan bruges i mange år frem.
Foruden den danske version, er der også lavet versioner til det tyske marked, til det norske og det engelske.


Designmanual til Dansk Indeklima Mærkning
For at Dansk Indeklima Mærkning selv kan arbejde med det nye design, har jeg udfærdiget en designmanual.
Med en designmanual i hånden, har man klare retningslinjer for brug af ovenstående, så Dansk Indeklima Mærknings branding altid fremstår ensartet.
Designmanualen indeholder beskrivelse og guidelines for logo, farver, typografi, billeder og supergrafik.
Primær farve
HEX: #31AA47
RGB: 49, 170, 71
CMYK: 76, 0, 91, 0
Sekundær farve
HEX: #00753B
RGB: 0, 117, 59
CMYK: 89, 28, 94, 16
Tekst
HEX: #404040
RGB: 64, 64, 64
CMYK: 66, 56, 53, 57
Baggrund
HEX: #A5A4A5
RGB: 165, 164, 165
CMYK: 37, 29, 29 ,8