Case

Teknologisk Institut

Dansk Indeklima Mærkning
VISUEL IDENTITET
Teknologisk Institut - Indeklimamærket logo

Visuel identitet til Dansk Indeklima Mærkning.

Dansk Indeklima Mærkning hører under Teknologisk Institut, og er en mærkningsordning til mærkning af materialer og produkter, som kan dokumentere et positivt bidrag til et godt indeklima.

For Teknologisk Institut og Dansk Indeklima Mærkning, har jeg lavet en ny visuel identitet der indeholder opdatering af eksisterende logo, certifikat, brevlinje, PowerPoint præsentation, brochure og ikke mindst en designmanual.

Indeklimamærket logo

Redesign af logo

Dansk Indeklima Mærknings eksisterende logo trængte til en opdatering. Der var visse skævheder i det originale firmalogo, og en skrifttype som var blevet utidssvarende. Jeg blev bedt om at tegne supergrafikken (huset med bladet i) på ny, men uden at ændre for meget. Samtidig skulle der findes en ny skrifttype, som fremstår tidsløs og som kan bruges i mange år frem.

Foruden den danske version, er der også lavet versioner til det tyske marked, til det norske og det engelske.

Se mere om logodesign →
Designmanual til Indeklimamærket / Teknologisk Institut

Designmanualen

For at Dansk Indeklima Mærkning selv kan arbejde med det nye design, så har jeg udfærdiget en designmanual der går i dybden med;

  • Logo
  • Supergrafik
  • Typografi
  • Farver
  • Billedstil m.v.

Med en designmanual i hånden, har man klare retningslinjer for brug af ovenstående, så Dansk Indeklima Mærknings branding altid fremstår ensartet.

Læs mere om designmanual →

Farver og skrifttyper

#31aa47
RGB: 49, 170, 71
CMYK: 76, 0, 91, 0

#00753b
RGB: 0, 117, 59
CMYK: 89, 28, 94, 16

#404040
RGB: 64, 64, 64
CMYK: 66, 56, 53, 57

Skrifttyper

Logo:
Agile Sans

Publikationer:
Exo 2

Tryksager

Til Dansk Indeklima Mærkning har jeg designet brochurer samt lavet forslag til diverse tryksager.
Brochure design til Teknologisk Institut
Design af tryksager til Dansk Indeklima Mærkning
Tryk på polo
Indeklimamærkets logo på stofpose

Vil du se mere?

Vil du se flere af mine cases, eller se hvad jeg kan tilbyde?
Eller måske er du overbevist, og vil kontakte mig?