Case

WavePoint Studio

VISUEL IDENTITET | FIRMANAVN

Wavepoint LP vinyl

Visuel identitet til nyt lydstudie i København

Til et nyt professionelt lydstudie i København med internationale kunder, har jeg udarbejdet firmanavn, samt en visuel identitet der indeholder firmalogo, brevlinje og tryksager m.v.

Kravet fra Wavepoint Studio var at stilen skulle være enkel, tidløs, have referencer til navnet, og have et moderne touch.

Logo design til lydstudio
Logo design til lydstudio 2

Logodesignet

Det grafiske element i logodesignet er inspireret af (lyd)bølger og højtalerenheder. Punktet i øverste højre hjørne symboliserer punktet (point), og kan samtidig symbolisere "ON" indikatoren på en studiomonitor.

Som altid har jeg lavet logodesignet i 2 versioner. En horisontal udgave og en vertikal. Det sikrer at man altid har en udgave der passer til diverse medier; hjemmeside, visitkort, brevpapir m.v.

Inspiration og tryksager

Til Wavepoint Studio har jeg også lavet grafisk design til diverse tryksager og reklameartikler. 
Se et udvalg herunder.

Hovedtelefoner med tryk
Studiomonitors
Design af visitkort
Brevlinje design til Wavepoint Studio

Farverne

De valgte primære farver er den røde og den sorte, der både hver for sig, men også i kombination giver et stærkt udtryk. Som supplement er der grå og hvid til diverse.

HEX: #ca171b
RGB: 202,23,27
CMYK: 13,100,98,4

HEX: #000000
RGB: 0,0,0
CMYK: 0,0,0,100

HEX: #c6c6c6
RGB: 198,198,198
CMYK: 29,19,20,2

HEX: #ffffff
RGB: 255,255,255
CMYK: 0,0,0,0

Typografi

Til den daglige kommunikation er der valgt én skrifttype: Gilroy. Primært i ExtraBold og som Regular.

Gilroy ExtraBold

Gilroy ExtraBold font

Gilroy Regular

Gilroy Regular font