Visuel identitet til lydstudie
Wavepoint Studio
Opgavens indhold
Farver
Div. design
Årstal
2020
Kunde
Wavepoint Studio
Land
Danmark
Grafisk totalløsning
Til et nyt professionelt lydstudie* i København med internationale kunder, har jeg udarbejdet en visuel identitet der indeholdte firmanavn samt grafisk design der indeholder firmalogo, brevlinje og tryksager m.v.
Kravet fra Wavepoint Studio var at stilen skulle være enkel, tidløs, have referencer til navnet og branchen - og have et moderne touch. Den primære farve skulle være rød, så der var referencer til de lysende dioder på diverse elektronik og effektapparater.
*) Kort inden lanceringen fik ejerne bag lydstudiet, et tilbud om at fusionere med et andet større navn i branchen - i Sverige. Lydstudiet nåede derfor aldrig at se dagens lys. I hvert fald ikke under Wavepoint Studio-navnet.
Logodesign inspireret af lydbølger
Det grafiske element i deres logodesign er inspireret af (lyd)bølger og højtalerenheder. Punktet i øverste højre hjørne refererer til "point", og kan samtidig symbolisere "On" eller "Record".
Logoet er bevidst tegnet i en kvadrat, så det efterligner formatet af et LP- eller CD-cover. Formatet gør det nemt at bruge i den grafiske kommunikation på diverse medier, i deres brevlinje, på skilte m.v.
Som altid har jeg lavet logodesignet i 2 versioner. En horisontal udgave og en vertikal. Det sikrer at man altid har en udgave der passer til diverse medier; hjemmeside, visitkort, brevpapir m.v. Begge versioner er lavet i 2 farvevarianter, så man ikke er begrænset af farven på diverse baggrunde.
I både logoet og i den skriftlige kommunikation, blev skrifttypen Gilroy valgt til formålet.
Vil du vide mere om muligheden for grafisk design?
Ønsker du en grafisk design til din virksomhed, så klik på knappen herunder eller kontakt mig, og så kan vi tage en snak om mulighederne.